A linképítés a hiperhivatkozások (backlinkek) megszerzésének gyakorlata más releváns és tekintélyes webhelyekről a saját webhelyére.
A cél az, hogy a Google-nak azt üzenje, hogy az Ön weboldala megbízható információforrás, és biztosítsa, hogy weboldalai a releváns kulcsszavakra jó helyezést érjenek el a keresési találati oldalakon.
Miért olyan fontos a linképítés?
Valószínűleg már hallotta, hogy a backlinkek jót tesznek a SEO-előnyöknek.
Ezek az egyik rangsorolási tényező, amelyet a Google a weboldalak tekintélyének és hitelességének értékelésére használ. Ha tekintélyes webhelyek hivatkoznak az Ön forrásához, az azt üzeni a Google-nek, hogy az Ön oldala értékes információkat jelenít meg, és hogy webhelye megbízható.
A backlinkekre úgy is gondolhat, mint szavazatokra. Minél több jó minőségű hivatkozás mutat a webhelyére, annál magasabbra kerül a Google rangsorában, ami segít abban, hogy több szerves forgalmat irányítson a webhelyére.
Több backlink (szavazat) = magasabb helyezés Releváns webhelyek ⇒ Az Ön webhelyére mutató linkek (szavazatok). Ennek ellenére a Google a linkek minőségére összpontosít (nem csak a linkek mennyiségére).
Ha jól akarsz rangsorolni a SERP-kben, akkor jó minőségű linkeket kell építened, amelyek növelik webhelyed hitelességét és megbízhatóságát.
Mi jellemzi a jó minőségű linkeket? És hogyan építheti ki őket?
Milyen típusú linkeket kell építened a SEO javítása érdekében?
Mielőtt belemerülnénk a 2022-ben alkalmazandó linképítési stratégiákba, fontos megérteni, hogy milyen típusú linkeket érdemes építened a weboldalad számára.
Tehát, íme, mitől lesz egy link jó (jó minőségű):
A hivatkozó domain és oldal tekintélye
A nagy tekintélyű webhelyekről származó linkek jobban befolyásolják a keresési rangsorolást, mint az alacsony tekintélyű oldalakról származó linkek.
Az Ön weboldalára mutató oldal nagy tekintélyű?
Ha igen, akkor több tekintélyt (PageRank) ad át a weboldalának, és segít javítani a keresési rangsorolást.
Az Ahrefs és a Semrush nevű eszközökkel könnyen ellenőrizheti bármely URL-hez tartozó oldal tekintélyét.
Hasonlóképpen a hivatkozó forrás általános domain tekintélye is befolyásolja a link minőségét.
Például a Forbes-tól származó backlink megszerzése nagyobb értéket képvisel, mint a Quora-tól vagy egy nevenincs blogtól származó link megszerzése.
Ismét a Semrush és az Ahrefs is jól jön, ha ellenőrizni szeretné egy domain domain tekintélyét (DA) vagy domain minősítését (DR).
A Semrush Backlink Analytics műszerfala megmutatja a hivatkozó domainek eloszlását a domain tekintélyi pontszámuk szerint.
3 hivatkozó domain a hatósági pontszámok alapján
A hivatkozó webhely relevanciája
A linkek minőségét illetően egy másik fontos tényező a relevancia.
Ha Ön egy autómosási szolgáltatásokról szóló webhelyet üzemeltet, van-e értelme linket szerezni egy magas tekintélyű webhelyről a digitális marketing területén?
Egyes véleméynek szerint nem igazán. A gyakorlat azt mutatja, hogy a szövegkörnyezet rengeteget számít. A linképítés elég komoly speciális ismeretet és igen nagy gyakorlatot kíván, ezért ha biztosra akar menni, szakértőre bízza az egész folyamatot, aki ráadásul rengeteg időt és pénzt is megspórolhat önnek az eredményesség mellett.
Az értékes linkek építésének kulcsa az, hogy olyan tekintélyes webhelyekről szerezzen linket, amelyek szorosan kapcsolódnak a webhelyéhez és a réséhez.